Saturday 24 May 2014

Khasiat PD Shaklee.
Khasiat Mealshake Shaklee.
Testimoni berpuasa dengan vitamin Shaklee.
Testimoni ESP dan PD shaklee.

RAHSIA IBU MENGANDUNG DAN MENYUSUKAN ANAK BERPUASA PENUH SELAMA SEBULAN.

Aku baru mempunyai dua orang anak. Syukur pada Allah swt, aku berjaya puasa sepanjang kehamilan dan semasa menyusukan anak. Selain itu, walaupun berpuasa aku juga mampu memerah susu untuk anak aku di tempat kerja. Petang pula aku bertenaga lagi memasak untuk berbuka puasa.

Pagi sehingga petang bekerja, balik rumah uruskan keperluan anak-anak dan makan minum suami tersayang. Bersihkan rumah, mop rumah dan cuci baju.
Itulah tugasku sebagai seorang isteri bekerjaya dan tidak mempunyai pembantu rumah pun.
Aku gembira berkongsi pengalaman dengan semua pembaca kerana aku percaya benda yang baik harus dikongsi.

Semasa sahur aku minum ESP mix PD. Semasa berbuka pula aku minum Mealshake mix PD dan kurma. Guna air sejuk.. sedap tak terkata. Bertenaga sepanjang hari. U alls kena cuba ni.. cuba dulu baru tahu.

SHAKLEE benar-benar membuat aku hidup bahagiah.. kesihatan aku satu family terjaga dan BONUS aku setiap bulan wah.. aku teruja..

beesambung..
ENTRI 12

Jom kita lihat info dan kepantingan 3 jenis vitamin aku satu family.

(A) ENERGIZING SOY PROTEIN ESP

SOALAN-SOALAN YG BIASA DITANYA TENTANG ESP

• Apa itu Energizing Soy Protein atau  ESP?
Ia adalah protein soya yang berkualiti tinggi. Didatangkan dalam bentuk satu canister dan berbentuk serbuk. ESP boleh dibancuh dengan minuman kegemaran anda seperti milo, horlick, susu atau buah yang dikisar bersama. ESP digalakkan dibancuh dengan air sejuk atau suam demi memelihara protein supaya tidak termusnah pada suhu yang tinggi.

• Berapa lama boleh tahan/digunakan untuk satu canister ESP?
Dengan kadar pengambilan sebanyak 3 sudu sehari, satu canister ESP boleh bertahan sehingga satu bulan setengah.

• Siapakah yang boleh amalkan meminum ESP?
♡ Ibu-ibu yang sibuk: ESP membantu memberi tenaga berpanjangan, badan lebih sihat dan kekal cergas.

♡ Wanita yang ingin menguruskan badan: Hanya bancuhan ESP dengan minuman kegemaran pada setiap pagi, memberikan rasa kenyang yang lebih lama. Tiada lagi sarapan yang berat-berat!

♡ Ibu-ibu yang menyusu anak: Membantu memperbanyakkan dan mengekalkan permintaan (supply) susu di samping digabungkan dengan pengambilan air yang secukupnya serta proses pengepaman susu yang konsisten.

♡ Pesakit kencing manis: Mempunyai indeks glisemik yang rendah, melambatkan penyerapan glukosa dalam darah dan mengawal paras glukosa.

♡ Wanita yang mementingkan penjagaan kulit muka: Membantu menghilangkan parut jerawat di muka, menjadikan kulit muka halus-mulus, gebu dan berseri untuk tatapan si dia yang tersayang. WOW…!!!

♡ DAN lelaki, wanita, tua, muda, ibu mengandung, ibu menyusu, pesakit diabetes, selepas pembedahan, kesuburan, kecantikan, ibu berpantang, yang berdiet, ingin tambah tenaga. Pendek kata, anda, saya, kamu dan dia yang sihat dan ingin kekal sihat. Insha-Allah!

• Apakah kebaikan dan kelebihan lain ESP ini?
♡ Membantu pembentukan sel-sel baru.
♡ Terbaik untuk individu yang dalam proses pemulihan selepas pembedahan.
♡ Terbaik untuk kesihatan dan kecantikan kulit dan rambut.
♡ Membantu pembinaan tubuh kanak-kanak. Justeru, anda boleh kongsi dengan anak yang berusia  1 tahun ke atas & keluarga.
♡ Memberi rasa kenyang bagi individu yang dalam proses mengurangkan berat badan.

•●•●•●•●•●•●•●•●•●•●•●
25 PERATUS daripada tubuh badan manusia dibina daripada PROTEIN.

Contohnya seperti kuku, kulit, otot-otot sebenarnya berasal daripada protein. Percaya atau tidak, itulah kenyataannya.
Ringkasannya, struktur dalam tubuh badan manusia dibina daripada susunan berikut:

SEL ——> TISU ——–> ORGAN ———> SISTEM

Struktur badan kita terdiri daripada SEL. Kemudian, sel-sel ini akan membentuk tisu-tisu. Seterusnya, tisu-tisu akan membentuk organ dan akhir sekali, organ-organ ini akan membentuk sistem.  Oleh sebab itu, badan kita SANGAT memerlukan PROTEIN.

Ingin tahu mengapa? Sebabnya PROTEIN adalah makanan utama bagi  sel tubuh manusia. Sel-sel yang sihat akan dapat menghasilkan tubuh badan yang sihat dan cergas.

Setiap hari, anda akan makan lauk-lauk yang mengandungi sumber protein bukan? Seperti ayam, daging, telur, ikan, kekacang dan banyak lagi.
TETAPI, Tahukah anda yang sebenarnya PROTEIN ini sangat MUDAH TERMUSNAH apabila dikenakan SUHU TINGGI? Contohnya anda goreng ikan. Berapa banyak PROTEIN yang tinggal? Anda tak tahu kan? JADI, apa kata anda ambil ESP sebagai sumber PROTEIN yang lebih berkualiti. Oh! Semestinya ESP mematuhi kriteria pemilihan soya yang selamat. Paling penting, ESP sentiasa SELAMAT, sentiasa BERKESAN dan sentiasa MESRA ALAM.

RAMAI YANG TELAH MERASA KEBAIKAN DAN BETAPA BAGUSNYA ESP SELEPAS MENGAMBIL SECARA KONSISTEN SELAMA 3 HINGGA 4 MINGGU. Ada yang kata, kulit makin licinlah, kulit makin lembut, parut jerawat makin pudar, rambut dah kurang gugur, susu makin banyak, suami makin sayang dan macam-macam lagi!

Sebarang maklumat lanjut atau tempahan, sila hubungi saya!

(B) PERFOMEANCE  DRINK

 Minuman Hidrasi Tulen - Sebelum, Semasa dan Selepas latihan

Penghilang Dahaga untuk Si Juara Penyahhidratan merupakan penyebab biasa bagi kelesuan dan tahap pencapaian yang kurang memberangsangkan bagi para atlet. Shaklee Performance® terbukti secara klinikal untuk menyokong tahap hidrasi berbanding air.  Tambahan pula, Performance mempunyai lebih banyak elektrolit dan menyalurkan lebih banyak tenaga berbanding jenama minuman hidrasi yang lain.
Campuran Elektrolit OPTI-LTYE™ proprietari   dengan campuran unik karbohidrat kami  dapat memberikan tenaga segera dan berkekalan bagi menyokong hidrasi optimum.
Terbukti secara klinikal Ujian makmal terhadap atlet dengan pencapaian cemerlang menunjukkan yang Performance Shaklee dapat:
•    Mengurangkan kehilangan bendalir bagi meningkatkan hidrasi
•    Memberikan spektrum elektrolit yang menyeluruh termasuk kalsium dan magnesium (bukan untuk jenama unggul)
•    Memelihara tahap gula dalam darah bagi mengekalkan  keupayaan tenaga dalam meningkatkan stamina.
Dapatkan yang Terbaik, Serlahkah yang Terbaik......

Nutrisi untuk para atlet sukan Shaklee memberikan apa yang tubuh anda perlukan; sebelum, semasa dan selepas latihan, dengan formula yang terbukti secara klinikal  dapat membantu anda bertahan lebih baik, berlatih lebih lama dan kembali bertenaga dengan lebih cepat.

Jaminan Ketulenan Shaklee

Tidak mengandungi perasa tiruan, pemanis atau sebarang bahan pengawet tambahan. 

Sumber Shaklee Malaysia

Kelebihan Performance Drink 

1. Ia adalah minuman ahli sukan yang mengandungi imbangan elektrolit yang sempurna untuk membantu mencegah dehydration, seperti fungsi minuman isotonik.
2. Ia membekalkan 3 jenis karbohidrat bagi tenaga dan stamina

3. Ia bukan milk booster, atau minuman penambah susu, sebaliknya membantu tubuh kita menjaga kestabilan bendalir agar tidak kekeringan

4. Ia mengandungi formula karbohidrat unik Shaklee iaitu opticarb yang membekalkan tenaga serta merta. Opticarb ialah rangkaian karbohidrat yang memberikan kita tenaga berterusan tanpa menganggu kestabilan gula dalam darah.

5. Ia bukan saja untuk ibu menyusu/mengandung semasa berpuasa, tapi sesuai untuk semua, terutama yang kerja di tengah panas. Budak2 demam pun elok amik ni sebab biasa la budak2 bila dah demam tak selera makan minum. Ia boleh tolong cegah dehydration tu

.Namun, ia tidak terhad kepada ibu menyusu dan mengandung aje tau .. seisi keluarga sangat digalakkan untuk mengamalkannya

Testimoni yang Kawan Husband Puan Lia UmmiIrfan

"..Mi, sudah try PD semalam, 36km, mmg lain rasa power dia, sebelum ni 36km  2jam 10minit, semalam 59 minit, lepas tu x rasa penat pun, sebelum ni mmg tak larat nak gune chainring besar, tp semalam boleh menten chainring besar 30%, semalam naik bukit f1 steady...tq mie produk power ni.." ~ Enche Ijol

      Banyak atlet bertaraf dunia seperti Gary Hall Jr., Mia Hamm, Kent Bostick, Laura Dias, Carly Piper, Shannon Porges, Pasukan Ski AS dan US Snowboarding menggunakan Performance Drink. Angkasawan NASA juga menggunakan Performance Drink dalam ekspedisi mereka.

Performance Drink Shaklee juga telah membantu kejayaan pelbagai project seperti Mount Everest Expedition, Daedalus Project, Perlumbaan Kerusi Roda, Lumba Basikal, Ekspedisi Kutub Utara dan Pemain Bola Sepak.

Siapa yang perlukan Performance Drink ?
1. Mereka yang aktif bersukan

2. Mereka yang berpuasa (diambil semasa sahur dan berbuka).
3. Mereka yang menghidap gout.
4. Ibu yang menyusukan anak.
5. Mereka yang kurang minum air.
6. Mereka yang kerap sakit kepala.
7. Bila rasa nak demam, atau sedang demam.
8. Kanak-kanak yang demam.
9. Menggantikan minuman ringan terutama yang berkarbonat.

(C) MEAL SHAKE
Mealshake bukan sahaja sesuai untuk kanak-kanak, malah seisi keluarga. Macam-macam kebaikan Mealshake ini. Ia sesuai juga untuk ibu yang menyusu, mengandung, mereka yang berdiet,atlit dan macam-macam lagi. Jom baca sekilas fakta tentang Mealshake ni..

6 fakta tentang Mealshake:

1. Nutrisi Lengkap
Menyediakan 24 jenis vitamin A- Z ,mineral dan ‘Trace Mineral’.Kekurangan ‘trace mineral’ akan memberi kesan kepada penyerapan vitamin-vitamin dan menyebabkan enzim tidak aktif. Ia juga mengandungi soya lecithin yang bertindak dengan vitamin larut lemak.
*Sesuai untuk mereka yang ‘susah’ menelan pil dan juga mereka yang ingin menjaga berat badan.

2. Membekalkan Nutrien Kepada Sel-sel. Kaya dengan protein (tidak mengandungi laktosa) yang membantu dalam membentuk kulit, kuku, rambut,organ-organ, darah, sel-sel imunisasi dan sebagainya.
*Badan lebih sihat. Malah Protien juga penting untuk penghasilan susu badan.Sangat sesuai untuk ibu-ibu yang menyusukan anak.

3. Untuk Pembesaran
Mengandungi asid folik, Biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel dalam proses membesar.
*Sesuai untuk tumbuhbesaran anak-anak dan juga sesuai untuk ibu-ibu yang sedang mengandung.

4. Anti-oksida
Mengandungi vitamin A, C, E, zink dan selenium yang merupakan komponen anti-oksidan untuk anti-penuaan.
*Sesuai untuk mereka yang ingin kelihatan lebih muda dan mementingkan kecantikan.

5. Pemulihan Kulit
Mengandungi lengkap vitamin B-Kompleks, iron, copper untuk membentuk sel darah merah yang sihat, sekali gus meningkatkan warna kulit.
*Sesuai untuk mereka yang inginkan kulit yang cantik dan halus mulus.

6.Detox
Kaya dengan serat yang membantu (peristalsis kolon dan perut / buang air besar) untuk menyingkirkan lemak berlebihan dan bahan buangan daripada kolon dan perut.
*Sesuai untuk kanak-kana serta orang dewasa yang sering mengalami masalah sembelit.

Antara kebaikan Mealshake  : 

   rasa vanila yang menjadi kegemaran kanak-kanak
   sesuai untuk kanak-kanak berumur 1 tahun keatas 
   sesuai untuk seisi keluarga
   Boleh menjadi instant sahur meal/ breakfast sekeluarga
   Rendah lemak namun kaya dengan 19 vitamin utama, protein, fiber dan mineral sertakalsium yang penting untuk tumbesaran kanak-kanak.
   Meal Shakes memberikan tenaga dan menguatkan sistem imun kanak-kanak
   Memberikan kecergasan dan meningkatkan kesihatan
   Mengurangkan eczema kepada kanak-kanak dan juga orang dewasa
   Meningkatkan selera makan anak
   Jika anak yang kerap demam lazimnya akan kembali sihat lebih cepat daripada biasa
   Pilihan terbaik buat mereka yang tidak pandai telan supplement berbentuk "tablet"
   menangani masalah sembelit pada kanak-kanak
   amat bagus untuk kanak-kanak yang obesiti .

CARA ORDER:
===========
 Call/ SMS/WhatsApp/ ke0133972486

CEO www.facebook.com/vitaminsno1

Perunding Vitamin Terbaik Anda :  

EXTRA bonus nya lagi kalau anda mendaftar dengan saya, in sya allah anda akan didedahkan dengan rahsia kejayaan team kami..
JOM SERTAI Group Saya sekarang juga!!
=========================================
✆ NAK DAFTAR? Sila Sms/Whatsupp ke 0133972486 SEKARANG JUGA!!! 1 malaysia pon boleh...Orang Sabah, Sarawak, Semenanjung...semuanya ada dlm grup saya..Apa tunggu lagi....!!!


* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.*

Untuk dapatkan Vitamin anda ..Jomm....Hubungi Saya Segera :

●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●
~~~Perunding Vitamin Anda : ~~~,
♡♡Noor hayati Adam
♡♡ Shaklee Independent Distributor
♡♡ [ ID No : 948395]
♡♡ Contact No : 0133972486
♡♡ Email : vitaminsno1.gnor@gmail.com

♥♥ Postage ke Seluruh Malaysia

Jemput jalan2 ke kedai on lain kami
Blog:

http://vitaminsno1.blogspot.com


RAHSIA IBU MENGANDUNG DAN MENYUSUKAN ANAK BERPUASA PENUH SELAMA SEBULAN.


Posted via Blogaway

Tagged:

0 comments: