Friday 11 April 2014

"Bagaimana Cara Berjaya Dalam Bisnes Online"

Di zaman sekolah dulu saya memang berminat untuk berbisnes. Cuma masa tu saya belum ada bayang2 bisnes apakah yang akan saya usahakan kelak.. Bila zaman U saya major in Bisnes sehinggalah saya berjaya tamatkan MBA tahun 2013..Alhamdulillah..tapi lepas tu MBA saya hanya skrol yang di simpan di dalam almari..kenapa?? sebab saya sekarang fulltime mommy with Shaklee Biz..Memang tak pernah terlintas langsung selama ini yang saya akan terjebakkan diri dalam bisnes MLM. Ye dulu saya memang TIDAK PERNAH percaya akan MLM ini..Tapi semenjak join Shaklee now i know tak semua MLM itu menipu.

Walaupun sekarang saya masih belum sampai ke level tertinggi dalam MLM Shaklee tapi sekurang2nya Shaklee telah menjadikan impiansaya membesarkan anak depan mata berjaya. Saya kini seorang suri rumah yang bergaji 4 angka hanya dengan bisnes Shaklee 100% dari rumah tanpa menggunakan MBA saya untuk update resume. In Shaa Allah dalam masa 6-12 bulan lagi akan join club income 5 figure...Amin

Macamana saya bermula..

Saya dulu hanyalah pengguna suplemen shaklee (set penyusuan) demi mencapai target nak menyusukan anak sehingga max 2 tahun. Alhamdulillah dengan bantuan Shaklee saya berjaya lakukan!! Semenjak yakin & jatuh cinta dengan produk Shaklee maka dari situlah bermula episod saya sebagai Shaklee Independent Distributor (SID). Mula2 join just sebab makan sendiri so alang2 point tu boleh convert jadi duit. Lepas tu start sharing dalam FB dan lama kelamaan permintaan terhadap vitamin Shaklee sangat memberansangkan..Dan kini saya mempunyai tak kurang 200 orang distributor di bawah saya dan juga 3 orang leader bersama empire mereka..

Biarpun cerita saya ini tidak sehebat mereka2 yang dah berjaya tapi saya dah buktikan walaupun saya mempunyai Master In Business Administration (MBA) tapi kerjaya WAHM tetap pilihan saya. Dan semoga Allah membenarkan saya kekal menjadi WAHM selamanya..Amin.

Dimana ada kemahuan di situ ada kejayaan jika BERUSAHA & NEVER GIVE UP..

Pesan saya kepada anda di luar sana, jika inginkan kejayaan teruskan berusaha tanpa kenal erti penat & putus asa..cepat atau lambat kejayaan kita bukan kita yang tentukan..Biarkan Allah yang Maha Esa tentukan..kita sebagai seorang muslim terus kan berusaha & dekatkan diri kepadanya. Buat anak2 cucu cicit Shaklee yang membaca entri ini sila ubah diri anda mulai sekarang. Jangan cepat mengaku kalah selagi anda belum berusaha sehabis mungkin. Orang yang inginkan kejayaan takkan pernah kenal erti penat selagi belum all out.

Mentor

Tidak di nafikan mentor juga menjadi salah satu faktor kejayaan. Jadi pilih la mentor yang balance..maksudnya bukan hanya berjaya dalam bisnes tapi juga mengajar kita mendekatkan diri dengan ilahi..Syukur sangat keran saya di beri peluang untuk mengenali mentor saya PM Cery. Beliau seorang jutawan muslimah yang sangat di segani oleh SID terutama di bawah pimpinan beliau.

Target

Iye hidup perlu ada matlamat. Setiap perkara yang kita lakukan perlu ada matlamat. Jika buat Shaklee target secara specifik berapa income anda inginkan dalm beri tempoh 6 bulan, 12 bulan, 36 bulan..biar specifik..Ini semua saya belajar sejak saya join Shaklee.

Pergaulan

Bergaullah dengan mereka yang berjaya..mereka yang sentiasa positif. Mereka yang sentiasa memberikan inspirasi. Kerana mereka yang sering bergaul dengan orang yang positif secara tak langsung akan membentuk peribadi positif kepada tuan punya badan.

Sanggup hadapi cabaran

Setiap perkara pasti ada cabarannya. Di dalam bisnes MLM kita perlu sanggup mengahdapi cabaran dan tak cepat give up..Saya dah lihat ramai yang kecundang di tengah jalan sebab tak tahan cabaran..Mula2 join bukan main b30/03/2014 07:50 ersemangat tapi tiba2 senyap..tenggelam..Sebelum nak putus asa tu sila tanya semuala diri kita adakah aku sudah buat sehabis baik?? Jika jawapannya ya then u can quit..

Amalan rohani

Berjaya di dunia tidak menjamin untuk anda turut berjaya di akhirat. Jadi sebagai insan yang berjaya dalam bisnes dan sebagai seorang Islam terutamanya kita harus balance kan duniawi dan akhirat. Jadi jangan lupa untuk bersedekah, zakat, memberi kepada mereka yang memerlukan, zikir, solat2 sunat..Ini semua juga saya banyak belajar dari Mentor saya.

Ini adalah sedikit sharing dari saya khusus buat anak cucu cicit empire Shaklee saya. Semoga kejayaan milik anda semua!! All the best!!

~~~~~~~
PERBEZAAN SHAKLEE
selamat secara semulajadi, terbukti berkesan selama lebih 50tahun

~ sentiasa selamat
~ sentiasa berkesan
~ sentiasa mesra alam

Dapatkan shaklee dari Perunding Vitamin Anda!.

Kashdanil : 0168308715
Area Sandakan dan seluruh Sabah.

Mawarni Salan : 0194683793
Area Langkawi dan negeri Kedah.

Norhaslinda : 0125786384
Area ipoh dan seluruh Perak.

Olay : 0165843439
Kota Kinabalu, Sabah.

Yati : 0133972486
Seluruh Malaysia.

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.*

Untuk dapatkan Vitamin anda dengan HARGA HEBAT ..Jomm....Hubungi Saya Segera :

●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●
~~~Perunding Vitamin Anda : ~~~,
♡♡Noor hayati Adam
♡♡ Shaklee Independent Distributor
♡♡ [ ID No : 948395]
♡♡ Contact No : 0133972486
♡♡ Email : v.gnor@itaminsno1.gmail.com
♡♡ Blog:http://vitaminsno1.blogspot.com/
♡♡ www.facebook.com/vitaminsno.1

♥♥ Postage ke Seluruh Malaysia

■■Walk In ke mana2 Branch seluruh Malaysia, untuk dapatkan supplement anda ■■

Blog:http://vitaminsno1.blogspot.com/

BAGAIMANA BERJAYA DAKAM BISNES ONLINE
JOM JADI JUTAWAN

0 comments: