Friday 20 June 2014

Testimoni Set Menyusu Shaklee.

SUSU IBU ANGKAT.

Assalamualaikum semua..
Salam sayang dan salam kesihatan.
Kak Yati sangat suka berkongsi info tentang kesihatan dan kebaikan wanita. Bagi ibu yang bersalin normal, tiada masalah untuk mengeluarkan susu badan. Ada juga yang tidak ada susy badan tapi selalunya sebaik bayi lahir susu anda akan ada susu badan sevara semula jadi. Hebat kan?

Tapi bagai mana pula dengan ibu angkat? Ada susu badan? Hari ini akak mahu kongsikan panduan mengeluarkan susu badan bagi ibu angkat yang mempunyai mada 6 bulan sebelun c kecil lahir.

Maknanya anda akan rasai bagaimana menjadi seorang ibu yang sebenar. Bayi yang anda jaga juga akan lebih bijak, sihat dan cerdik. Mengikut kajian bayi yang menyusu susu ibu sehingga genap dua hingga tiga tahun mempunyai perkembangan otak yag cukup lengkap dan 3 kali ganda lebih cerdik dari kanak-kanak yang meminum susu fomular.

Biasanya, seorang ibu angkat membuat keputusan untuk mengambil anak angkat adalah sebelum bayi tersebut lahir. Jika mengambil anak angkat dari jabatan kebajikan masyarakat atau NGO-NGO yang menguruskan pengambilan anak angkat, biasanya mereka meminta ibu angkat memberitahu mereka tarikh si ibu angkat bersedia menimang anak angkat sebelum 'menjodohkan' ibu angkat dengan bayi yang bakal lahir. Jadi, ini memberi kelebihan kepada seorang ibu angkat untuk menyediakan diri mengeluarkan susu badan 6 bulan sebelum bayi lahir.

Bagi ibu yang mempunyai tempoh masa 6 bulan sebelum kelahiran bayi, beliau boleh memakan pil perancang (Yasmin atau Microgestin) setiap hari bersama 10mg Domperidone 4 kali sehari selama 1 minggu. Penggunaan pil perancang pada peringkat awal ini adalah bertujuan merencat penghasilan susu ibu sebagaimana proses yang berlaku di awal kehamilan.

Selepas seminggu, tingkatkan dos Domperidone kepada 20mg 4 kali sehari. Payudara akan mengalami sedikit perubahan saiz dan ini adalah normal.Terus kekalkan dos yang sama sehingga 6 minggu sebelum tarikh jangkaan bayi lahir.6 minggu sebelum bayi lahir, hentikan pengambilan pil perancang tetapi teruskan dos 20mg Domperidone 4 kali sehari. Menghentikan pil perancang pada peringkat ini akan mengurangkan aras progesteron dan meningkatkan penghasilan prolaktin pula sebagai persediaan untuk mencetuskan susu ibu.

2 minggu kemudian, ibu boleh mula mengepam setiap 3 jam. Sebaiknya gunakan pam elektrik (double pumping hospital grade breastpump) untuk mendapatkan hasil yang baik. Apabila ibu mula mengepam ibu-ibu bolehmenambah makanan penggalak susu ibu dalam nutrisi mereka seperti Fenugreek (halba) dan oat. Ibu juga harus meminum banyak air tetapi kurangkan pengambilan kopi (minuman berkafein) kerana kafein boleh mengurangkan kandungan air dalam badan.

Pada peringkat ini susu ibu sepatutnya sudah hadir tetapi dalam kuantiti yang sedikit dan warna putih yang jernih sebelum mendapat susu yang sebenar selepas beberapa hari/minggu.Sebaik bayi lahir (jika boleh) ibu boleh terus cuba menyusukan bayi pada payudara ibu. Alternatif lain yang lebih baik, ibu kandung boleh menyusukan bayinya kerana kehadiran kolostrum daripada ibu adalah makanan paling baik untuk bayi baru lahir.

Panduan Mengeluarkan Susu Badan Bagi Ibu Angkat Yang Mempunyai Masa Kurang Daripada 6 Bulan. Bukan semua ibu angkat mempunyai masa selama 6 bulan sebelum tarikh bayi dijangka lahir. Maklumlah anugerah anak angkat adalah rezeki dari Allah S.W.T yang datang kepada kita kadang-kadang tanpa diduga.Makan pil perancang (Yasmin atau Microgestin) setiap hari selama 30-60 hari bersama 20mg Domperidone 4 kali sehari. Selepas 30 hari, jika berlaku perubahan pada payudara (saiz bertambah, rasa tegang dan penuh) hentikan pengambilan pil perancang tetapi kekalkan dos Domperidone 20mg 4 kali sehari.Ibu juga boleh mula mengepam seperti panduan di atas.Ibu angkat boleh terus menyusukan bayi sebaik sahaja bayi lahir.

Kemudian terukan dengan mengambil set menyusu vitamin SHAKLEE agar susu ibu angkat semakin banyak. Berikut merupakan info set menyusu.

Set Menyusu dari SHAKLEE.
Set penyusuan dari SHAKLEE.

***MANFAAT PRODUK:

➀ALFALFA :
Mengandungi "galactogogue" yang membantu MEMPERCEPATKAN PENGHASILAN SUSU IBU supplement penting utk boost penghasilan susu kerana mempunyai 1001 khasiat memekatkan susu dan menjadikan susu ibu lebih lemak berkrim
Membantu perkumuhan (lebih lawas)dan membuang angin dalam badan
Mengelakkan baby dari kembung perut

➁KALSIUM/OSTEOMATRIX :Penting untuk bina darah, bina tulang, gigi dan saraf dalam tubuh manusia
Mengelakkan risiko osteoporosis, rasa sengal kaki dan tulang belakang, mudah letih dan lesu serta muka menampakkan garisan tua.Mengelakkan kuantiti susu berkurang secara mendadak ketika haid

➂ESP (ENERGIZING SOY PROTEIN) :Membekalkan tenaga secara konsisten
Mencantikkan dan mencerahkan kulit yang tidak sekata
Menegangkan payudara
Menambah dan memekatkan susu badan
Menceria dan mengaktifkan kecerdasan mental dan fizikal
Untuk kesihatan menyeluruh kerana badan kita terdiri daripada Protein.

CARA ORDER:
===========
 Call/ SMS/WhatsApp/ ke0133972486

CEO www.facebook.com/vitaminsno1

Perunding Vitamin Terbaik Anda :  

EXTRA bonus nya lagi kalau anda mendaftar dengan saya, in sya allah anda akan didedahkan dengan rahsia kejayaan team kami..
JOM SERTAI Group Saya sekarang juga!!
=========================================
✆ NAK DAFTAR? Sila Sms/Whatsupp ke 0133972486 SEKARANG JUGA!!! 1 malaysia pon boleh...Orang Sabah, Sarawak, Semenanjung...semuanya ada dlm grup saya..Apa tunggu lagi....!!!


* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.*

Untuk dapatkan Vitamin anda ..Jomm....Hubungi Saya Segera :

●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●
~~~Perunding Vitamin Anda : ~~~,
♡♡Noor hayati Adam
♡♡ Shaklee Independent Distributor
♡♡ [ ID No : 948395]
♡♡ Contact No : 0133972486
♡♡ Email : vitaminsno1.gnor@gmail.com

♥♥ Postage ke Seluruh Malaysia

Jemput jalan2 ke kedai on lain kami
Blog:

http://vitaminsno1.blogspot.com


Posted via Blogaway

Tagged:

0 comments: