Wednesday 18 June 2014

DAFTAR KEAHLIAN ANDA SEKARANG!
VITAMIN TERBARU SHAKLEE.

BAHAYA COLASTROL

Assalamualaikum..
Kali ini kak yati mahu kongsi tentang colastrol. Orang kurus pun ada colastrol juga. Ini kan pula orang yang gemuk. Serangan jantung seringkali berkaitan dengan colastrol. Ia pembunuh senyap yang datang pada bila-bila masa.

Biasa dengar orang kurus ada kolestrol?

Hakikatnya setiap kita mempunyai dua jenis kolestrol dalam tubuh badan kita.
Paling biasa kita dengar ialah HDL atau LDL.

LDL adalah Low Density Lipid atau nama lain ialah kolestrol jahat. Ia menempel di pembuluh salur darah dan lemak ini akan mengental, mengeras dan akhirnya membentuk plak.
Situasi ini dikenali sebagai atherosklerosis. Bila plak ini menyumbat pembuluh darah jantung, maka kita akan merasakan sakit dada dan juga berisiko terkena serangan jantung.
Apabila pembuluh darah otak yang tersumbat, maka kita berisiko untuk terkena stroke.

HDL adalah bermaksud High Density Lipid iaitu dikenali juga sebagai kolestrol baik yang diperlukan oleh badan. Kolestrol baik ini mengandungi protien yang tinggi.
HDL berfungsi sebagai agen pembawa kolestrol LDL ke organ hati untuk diproses dan diturunkan kadar kolestrol jahat.Selain itu ia juga membantu agar kolestrol jahat tidak menempel pada dinding pembuluh salur darah.

Trigliserida juga sejenis kolestrol. Ia berasal dari gliserol dan asam lemak dan merupakan lemak darah yang membantu transfer jaringan lemak adiposa dan glukosa darah dari organ hati.

Trigliserida ini berperanan juga terhadap kejadian atherosklerosis. Selain risiko kejadian penyakit kardiovaskular akibat proses atherosklerosis, tingginya kadar trigliserida juga berperanan terhadap kejadian pankreatitis akut bila kadar trigliserida lebih dari 400 mg/dl.***********************************
Ramai orang mengusahakan mencari makanan yang menurunkan kadar kolestrol tetapi sesuatu yang biasa orang tertinggal ialah mengusahakan meningkatkan lemak yang baik iaitu HDL.

Apakah vitamin yang membantu meningkatkan HDL?

Paling penting ialah protien !Maka untuk supplement Shaklee, sudah pasti ESP menjadi pilihan utama dan kerana inilah ia juga hot seller !!!
Kolestrol ini mengandungi protien yang seimbang. Essential dan non essential.Vitamin paling hot dan permintaan yang berterusan!
Selain itu Omega dan Lecitin juga sangat membantu merendahkan kandungan lemak LDL di samping meningkatkan HDL.

Garlic Complex dikatakan sangat bagus untuk mencairkan darah terutama yang untuk lemak yang telah menempel di dinding salur darah dan kemudiannya mengeras membentuk plak.

GLA atau nama penuhnya Gama Linoleik Asid adalah antara vitamin utama yang membantu menurunkan kadar trigliceride. Selain vitamin E complex dan CoQ Health Plus..

Selain itu vitamin antioksidan yang penting juga termasuklah vitamin C , Nutriferon dan Vivix. Ia membantu agar pembuluh darah tidak mengeras dan rosak sebaliknya menjadi pendiding supaya sentiasa anjal dan tidak mudah pecah.

Walau bagaimana pun perlu diingat pengambilan supplement perlu bersama makanan utama. Maka pengambilan sayur-sayuran, buah-buahan dan air masak yang mencukupi sangat penting dalam membantu penyerapan nutrien dengan lebih baik.
Senaman dan aktiviti riadah juga perlu diambil berat agar jantung dapat mengepam darah dengan lebih baik selain membantu melancarkan sistem pertahanan tubuh.Jom kita usaha perbaiki kesihatan jantung dan tubuh kita. Hargailah sihat sebelum sakit.

Namun begitu anda tidak perlu risau lagi kerana Shaklee telah mengeluarkan vitamin terbaru yang mampu mengawal kolestrol jahat dalam badan.

KHASIAT/KELEBIHAN PHYTOCOL-ST -

Apakah Kolesterol Tinggi???

Kolesterol adalah bermaksud sejenis sterol yang muncul dalam aliran darah sebagai lemak. Apabila molekul hidrogen dan oksigen mula bergabung bersama-sama , mereka menjadi satu lemak yang dipanggil lipid. Jika tidak dirawat , lipid ini boleh menyebabkan beberapa penyakit yang serius dan mengancam nyawa manusia

Terdapat tiga jenis utama kepadatan lipoprotein dan ada termasuk kepadatan rendah (LDL ) yang sering menjadi punca utama penyakit koronari jantung, ketumpatan tinggi ( HDL) , dan ketumpatan perantaraan ( IDL ).

★Tanda-tanda dan Gejala kolesterol Tinggi

★Apabila kolesterol tidak dikawal, akhirnya dia akan menjadi plak di dinding arteri manusia .

Jika tidak dirawat, mengancam nyawa masalah kesihatan yang boleh menjadi isu.

Berikut adakah tanda-tanda kolesterol tinggi jika tidak dirawat segera ;
• Masalah Pernafasan
• Sakit dada
• Pening
• Denyutan jantung yang tidak tetap
• Loya dan muntah-muntah
• Kebimbangan melampau
• Heartburn atau ketidakhadaman yang kerap
• Berpeluh dingin

★Rawatan yang boleh dilakukan

★Gaya hidup yang sihat bukan sahaja dapat membantu untuk merawat kolesterol tinggi, tetapi ia juga boleh membantu untuk mencegah pembentukan berbahaya plak dalam arteri

• Senaman yang kerap
• Elakkan makanan yang tinggi lemak tepu
• Had pengambilan alkohol
• Berhenti merokok
• Diet yang sihat yang kaya dengan bijirin penuh, dan serat semula jadi
• 6-8 jam tidur satu malam
• Mengambil PHYTOCOL

Shaklee★Memperkenalkan PHYTOCOL-ST Shaklee★

Pilihan Sihat dengan 2,000mg Fitosterol Setiap Hari.

PHYTOCOL-ST Shaklee adalah formulasi proprietari yang berasaskan bahan-bahan yang telah terbukti secara klinikal berkesan untuk penyekatan penyerapan kolesterol dan merendahkan paras kolesterol LDL

★Kelebihan dan Keistimewaan Shaklee★

FitosterolRumusan daripada beberapa jenis fitosterol asli yang aktif daripada tumbuhan, buahan, sayuran dan bijirinMembekalkan 2,000 mg fitosterol tumbuhan setiap hari.

Fitosterol tumbuhan telah terbukti secara klinikal mampu mengurangkan paras kolesterol dalam lebih 80 kajianMembekalkan 100% nilai fitosterol harian sepertimana disyorkan Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH).

Tiada pengawet, pewarna, perisa atau pemanis tambahan.

Bagaimana Fitosterol bertindakDengan struktur yang sama seperti kolesterol, Fitosterol bersaing dan akan mengalahkan kolesterol dalam penyerapan di dalam Usus.
Ini bermaksud apabila anda mengambil banyak fitosterol maka semakin kurang kolesterol yang akan di serap di dalam tubuh anda dan semakin tinggi untuk anda merendahkan paras kolesterol LDL anda.

CARA ORDER:
===========
 Call/ SMS/WhatsApp/ ke0133972486

CEO www.facebook.com/vitaminsno1

Perunding Vitamin Terbaik Anda :  

EXTRA bonus nya lagi kalau anda mendaftar dengan saya, in sya allah anda akan didedahkan dengan rahsia kejayaan team kami..
JOM SERTAI Group Saya sekarang juga!!
=========================================
✆ NAK DAFTAR? Sila Sms/Whatsupp ke 0133972486 SEKARANG JUGA!!! 1 malaysia pon boleh...Orang Sabah, Sarawak, Semenanjung...semuanya ada dlm grup saya..Apa tunggu lagi....!!!


* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.*

Untuk dapatkan Vitamin anda ..Jomm....Hubungi Saya Segera :

●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●
~~~Perunding Vitamin Anda : ~~~,
♡♡Noor hayati Adam
♡♡ Shaklee Independent Distributor
♡♡ [ ID No : 948395]
♡♡ Contact No : 0133972486
♡♡ Email : vitaminsno1.gnor@gmail.com

♥♥ Postage ke Seluruh Malaysia

Jemput jalan2 ke kedai on lain kami
Blog:

http://vitaminsno1.blogspot.com


Posted via Blogaway

Tagged:

0 comments: