Friday 20 June 2014

Vitamin C dari SHAKLEE.
Testimoni Nutriferon SHAKLEE.
Membunuh virus dalam badan.

APA ITU TONSIL?

Assalamualaikum..
Salam kesihatan semua..
Apa kabar anda hari ini? Sihat?
Kak Yati kena tonsil dan demam panas dua hari lepas.
Balik dari kerja tidak larat mahu masak dan menyiapkan kerja di rumah. Badan rasa lemah dan tekak rasa perit.

Keadaan cuaca sekarang yang panas terik boleh menjadi punca kenapa kita cepat sakit dan selesma. Syukur kak yati sudah sihat. Jika tidak setiap hari jumpa dokter dan cek darah. Doktor mendapati darah merak kak yati dijangkiti bakteria. Patutlah akak rasa badan lemah dan kepala pening sangat-sangat. Syukur atas bantuan Allah swt dan ada vitamin SHAKLEE. Jom baca info tentang tonsil.

Tonsil ialah sejenis tisu limfoid yang merupakan sebahagian dari sistem pertahanan badan. Tisu limfoid ini terdiri  daripada sejenis sel dipanggil limfosit yang penting untuk bertindak melawan penyakit. Terdapat 3 jenis tonsil yang terdapat di rongga mulut:-

    ♣ Adenoids - tonsil yang terletak di belakang hidung
   ♣ Lingual tonsils - tonsil di belakang lidah
   ♣ Palatine tonsils - tonsil di tekak yang sedang kita perkatakan.

Apa Itu Radang Tonsil:-

♣Tisu limfoid adalah sebahagian daripada sistem kelenjar limfatik diseluruh tubuh dan kawasan usus yang boleh membengkak sekiranya ada jangkitan. Sebagai contoh kelenjar limfatik di leher, boleh membengkak sekiranya terdapat jankitan di dalam mulut misalnya. Pembengkakan ini adalah reaksi kepada jangkitan untuk menghasilkan lebih banyak sel untukmelawan penyakit.

♣Oleh itu, apabila terdapat jangkitan di dalam tekak, sebagai salah satu sistem limfatik, tonsil ini akan menjadi bengkak dan menjadi radang yang disebut tonsilitis atau radang tonsil.
♣Apakah Penyebab dan Gejala Tonsil
♣Tonsilitis boleh disebabkan oleh jangkitan virus ataupun jangkitan bakteria di dalam tekak. Jangkitan bakteria seperti streptococcus boleh menyebabkan tonsil bengkak dan bernanah. Jangkitan virus seperti Epstein Barr Virus, adenovirus atau measles boleh juga menyebabkan pembengkakan tonsil juga.

Antara Gejala Radang Tonsil:-

1. Sakit tekak yang kadang-kadang teruk
2. Tidak boleh menelan atau sakit bila menelan
3. Demam yang kadang-kadang sangat tinggi
4. Sakit kepala dan sakit-sakit badan
5. Suara garau atau hilang suara
6. Kadang-kadang ada bengkak pada leher
7. Mulut berbau busuk
8. Berdengkur waktu tidur

♣Komplikasi Radang Tonsil
Radang tonsil biasanya berlaku di dalam umur 3 tahun ke atas. Kanak-kanak berumur 2 tahun ke bawah biasanya jarang terkena tonsil ini walaupun tidak terkecuali. Paling kerap adalah berumur di dalam lingkungan 5-15 tahun.

♣Yang sering menjadi masalah kepada ibu-bapa ialah anak yang kerap demam akibat tonsilitis. Adakalanya setiap 2 bulan ibu dan bapa akan datang ke klinik kerana masalah ini. Ini melibatkan kos ubat dan masa.

♣Oleh kerana umur yang kerap terkena adalah dari golongan umur persekolahan, ada anak-anak yang terpaksa mengambil cuti panjang daripada persekolahan kerana masalah ini. Ini menyebabkan anak-anak ketinggalan di dalam mata pelajaran dan menyebabkan keputusan peperiksaan tidak beberapa memuaskan. Anak yang sering sakit akan berasa rendah diri dan pertumbuhannya juga boleh terganggu.

♣Tonsilitis kebanyakannya tidak merbahaya. Ada kes terpencil jangkitan bakteria yang menyebabkan septicaemia atau kuman yang merebak ke dalam salur darah. Ada juga yang mengaitkan jangkitan tonsil ini dengan penyakit Acute glomerulonephritis (sejenis jangkitan buah pinggang) dan rheumatic fever (penyakit bawaan sejenis bakteria yang boleh menyebabkan masalah jantung).

"Sleep apneoa" atau penyakit berhenti bernafas semasa tidur boleh disebabkan oleh pembekakan tonsil yang sangat besar sehingga mengganggu pernafasan. Biasanya ia dikaitkan dengan tidur berdengkur dan kesukaran bernafas semasa tidur.

♥♥Suplemen Shaklee Untuk Rawatan Tonsil♥♥

   ♣ Vitamin C
   ♣ Nutriferon (immune booster Shaklee)

Kak Yati juga mahu kongsikan kelebihan vit C.

VITAMIN C

Kelebihan Vitamin C Sustained Release Shaklee berbanding vitamin c jenis lain di pasaran

Vitamin C dari jenis vitamin larut air ini sebenarnya mempunyai pelbagai fungsi lain selain dari memastikan kulit cantik. Antara kepentingannya;

Bertindak sebagai barisan pertahanan sel tubuh untuk memerangi radikal bebas yang menyerang sel-sel badan  (dalam air)

-- Vitamin C menjadi barisan hadapan untuk radikal bebas yang menyerang dalam lemak. Radikal bebas ini didapati daripada asap rokok, asap kenderaan, asap dari persekitaran -- bayangkan betapa banyaknya musuh sel kita hari ini!

Meningkatkan tindakbalas imun. -- orang yang selalu rasa nak demam, sebaiknya meningkatkan pengambilan Vitamin C sama ada dari makanan atau supplemen.

Membantu mengurangkan hormon tekanan. Orang-orang yang banyak masalah, susah tidur, risau perlu memeriksa kembali diet harian. Adakah nutrien yang diperlukan tubuh dipenuhi dengan baik. Sekiranya selalu rasa tertekan, maka keperluan vitamin C juga meningkat.

Membantu masalah anemia. Anemia atau kekurangan darah (low hb) sering berlaku pada ibu mengandung yang boleh mengancam nyawa ibu dan kandungan. Vitamin C sebenarnya membantu penyerapan zat besi yang menjadi asas kepada pembentukan darah yang sempurna dan sihat. Kegagalan untuk menyerap zat besi dari makanan/supplemen akan menyebabkan anemia. Jadi, pastikan anda mengambil vitamin C secukupnya sekiranya mempunyai masalah ini.

Membantu penyembuhan luka. Vitamin C (dan vitamin lain) berfungsi sebagai pasukan penyelamat yang saling membantu untuk memastikan tubuh sentiasa dalam keadaan baik. Kekurangan salah satu nutrien akan menyebabkan ketidakseimbangan dalam badan lalu menjadikan tubuh kurang efektif.

Membantu meredakan demam/selsema.

Paling penting untuk wanita, vitamin C menjadi asas kolagen yang bertindak sebagai 'gam' untuk memegang sel-sel bersama. Bayangkan, kulit yang kendur kembali tegang setelah sel-sel ini bersatu dan tinggal berkelompok. Supaya mereka kekal berkelompok, marilah makan vitamin C banyak-banyak. hehehe.

Memandangkan betapa besarnya pengaruh dan kepentingan vitamin C, mari pilih vitamin C yang terbaik untuk kita.

Pilihan saya?

Vitamin C Sustained Release dari Shaklee. Lengkap dengan Bioflavonoid complex untuk serapan dan keberkesan optimum!

✔Kelebihan Vitamin C sustained release ini adalah:
✔Formula Sustained release (Formula mengikut pelepasan masa):
✔Setiap tablet mengandungi 500mg vitamin C, sesuai dengan RDA yang dicadangkan untuk keperluan harian. Namun, oleh kerana vitamin C mudah termusnah dan juga perlu sentiasa diambil dari semasa ke semasa, formula mengikut pelepasan masa ini amat berguna.
✔Setiap jam, 100mg vitamin akan dilepaskan dan digunakan oleh badan. Jadi, vitamin C ini mampu kekal dan beraktiviti dalam badan selama 5 jam. Sekiranya kesan segera diperlukan, contohnya kalau dah rasa hampir-hampir nak demam tapi nak elak demam, cepat-cepat telan vitamin C yang dipatah dua.
✔Rasionalnya, supaya kesemua 500mg dilepaskan serentak.

Mengandungi Bioflavonoid complex:
Ekstrak tumbuhan yang memberi warna pada tumbuhan dan juga bertindak sebagai antioksidan.
Bioflavonoid melindungi vitamin C dari teroksida dalam badan jadi vitamin C akan kekal lebih lama dan berfungsi dengan efektif. Lebih nilai untuk wang anda.

✔Selain berperanan sebagai antioksida, ia turut membantu mengekalkan kesihatan tubuh dengan menjadi agen anti-mutan, anti karsinogen, DAN anti penuaan.
Murah! Pendek kata berbaloi untuk nilai wang anda!!!

Setiap botol Vitamin C Sustained released mengandungi 180 tablet. Untuk kegunaan 6 bulan dengan kos sehari serendah 50sen! Dengan kelebihan yang ada, ia memang nilai yang berbaloi untuk dilaburkan.

Kak yati juga mahu kongsikan kebaikan nutriferon.

Kebaikan Nutriferon Shaklee

KERAP dijangkiti flu, batuk dan demam? Anda mungkin memerlukan NUTRIFERON. Nutriferon adalah produk Shaklee yang dihasilkan bertujuan untuk ‘boost’ sistem perlindungan imuniti tubuh – interferon. Interferon adalah sejenis protein yang dihasilkan oleh tubuh kita untuk melawan virus, sekaligus mengelakkan virus tersebut ‘membiak’ dalam tubuh kita.

★ Apa Nutriferon ni?

Adalah inteferon semulajadi di dunia yang HANYA dipaten oleh Shaklee dan TIDAK dijual di kedai2 biasa.

Ia dihasilkan drpd ekstrak 4 tumbuhan (biji labu, bunga sunflower, honeysuckle jepun dan biji plantagi) yang mempunyai daya kebolehan mendorong pengeluaran semulajadi interferon tubuh.

★ Apa gunanya interferon ni?

1. Meningkatkan sistem imun dalam masa 3 hari. 

Interferon mampu meransang dan meningkatkan secara keseluruhan sist. Imun tubuh.

2. Melindungi dari influenza. 
Melindungi dengan berkesab drpd virus, microb termasuk selesema, flu, alergi dan influenza.

3. Meringankan stress dan kelesuan.
Meringankan kemudaratan yg disebabkan keresahan, stress, kelesuan dan gaya hidup sibuk.

★ Siapakah yang perlukan Nutriferon? 1. Mereka yang ingin kekal sihat

2. Mereka yang mempunyai masalah kesihatan

3. Individu yang selalu stress

4. Ibu yang menyusukan anaknya

5. Individu yang mengamalkan makan makanan secara tidak seimbang dan kehidupan yang aktif

6. Mereka yang banyak travelling & sentiasa bergerak

7. Sesiapa yang mempunyai sistem imunisasi yang rendah (biasanya, mereka ini mudah akan terjangkit, apabila orang sekeliling mereka tidak sihat)

8. Sesiapa yang mengidap selesema, demam, kanser / asma

★ Kenapa mesti memilih Nutriferon Shaklee?
1. Ia membantu meningkatkan kadar interferon di dalam badan secara semulajadi - Saintis telah mengenalpasti interferon sebagai satu faktor penting penyumbang kepada sistem imunisasi yang sihat. Nutriferon adalah satu-satunya supplemen tambahan yang dihasilkan oleh US oleh Pakar Imunisasi yang menjumpai interferon.

2. Ia dihasilkan oleh pakar imun, Dr. Yasuhiko Kojima, immunilogist dunia yang terkenal yang telah menemui interferon pada tahun 1954. Beliau telah membuat penyelidikan selama 40 tahun bagi mencari sebatian semulajadi untuk merangsang pengeluaran interferon dalam badan kita. Nutriferon Shaklee adalah satu-satunya supllemen perlindungan di US.

3. Campuran interferon yang dipatenkan – elemen tumbuh-tumbuhan penggalak. Nutriferon mempunyai MACH, 1 campuran interferon daripada ekstrak tumbuhan yang telah dipatenkan formula ekslusif yang mengandungi ekstrak labu, ekstrak safflower, ekstrak benih Asian Plantain dan ekstrak Japanese Honeysuckl.

4. Di sokong oleh 4 kajian klinikal ke atas manusia, Ujian klinikal ini mengesahkan kesihatan luarbiasa dan sokongan imunisasi hasil manfaat daripada campuran ekstrak proprietari yang ditemui di dalam Nutriferon.

5. Formula ekslusif dilindungi oleh 3 paten – Nutriferon disokong oleh 3 paten dan hanya boleh didapati melalui Shaklee dan Independent Distributor Shaklee sahaja. Formula yang unik dan berpaten ini hanya ekslusif di Shaklee.

6. Ia dibuat menurut sistem piawaian kualiti yang terbaik. Ia telah melalui ujian sistematik yang ketat untuk keselamatan, kesucian, potensi & prestasinya. Oleh itu tuan/puan, jika anda seringkali selesema dan demam, nutriferon adalah sgt sesuai utk mencegah sebelum ianya berlarutan. Lebih2 jika tuan/puan sering outstation, nutriferon memang sgt berkesan, mudah dibawa dan selamat untuk diambil.

Jom sihat dan cergas macam saya.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

CARA ORDER:
===========
 Call/ SMS/WhatsApp/ ke0133972486

CEO www.facebook.com/vitaminsno1

Perunding Vitamin Terbaik Anda :  

EXTRA bonus nya lagi kalau anda mendaftar dengan saya, in sya allah anda akan didedahkan dengan rahsia kejayaan team kami..
JOM SERTAI Group Saya sekarang juga!!
=========================================
✆ NAK DAFTAR? Sila Sms/Whatsupp ke 0133972486 SEKARANG JUGA!!! 1 malaysia pon boleh...Orang Sabah, Sarawak, Semenanjung...semuanya ada dlm grup saya..Apa tunggu lagi....!!!


* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.*

Untuk dapatkan Vitamin anda ..Jomm....Hubungi Saya Segera :

●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●
~~~Perunding Vitamin Anda : ~~~,
♡♡Noor hayati Adam
♡♡ Shaklee Independent Distributor
♡♡ [ ID No : 948395]
♡♡ Contact No : 0133972486
♡♡ Email : vitaminsno1.gnor@gmail.com

♥♥ Postage ke Seluruh Malaysia

Jemput jalan2 ke kedai on lain kami
Blog:

http://vitaminsno1.blogspot.com


Posted via Blogaway

Tagged:

0 comments: