Sunday 15 June 2014

GLA SANGAT BAIK UNTUK WANITA.
FUNGSI B COMPLEX SHAKLEE.
FUNGSI VITAMIN C SHAKLEE.
FUNGSI VITAMIN E SHAKLEE.

PUNCA WANITA DISALAHKAN APABILA SUKAR HAMIL.

Assalamualaikum..
Selamat petang semua..
Entri kali ni kak Yati mahu berikan tumpuan kepada wanita. Ianya berkaitan dengan hormon wanita.

Seringkali jika sukar mengandung wanita akan disalahkan. Oleh itu, wanita kena tahu menjaga rahim sendiri.

 Samada kita sedari atau tidak, penyakit endometriosis merupakan antara penyakit yang dihidapi oleh ramai wanita namun masih ramai juga tidak menyedari kewujudan penyakit ini. Ianya boleh berlaku pada wanita seawal usia belasan tahun. Di antara masalah yang berpunca daripada masalah ini adalah senggugut dan kesakitan, kemandulan dan keguguran yang mungkin berulang-ulang. Ia juga boleh menyebabkan masalah seperti pendarahan, gangguan kencing, kesakitan dan lain-lain.

Penyakit endometriosis adalah satu keadaan luar biasa di mana tisu dari selaput dalam rahim yang digelar endometrium telah tumbuh di bahagian yang tidak sepatutnya iaitu di luar rahim. Selaput ini biasanya luruh bersama-sama darah haid. Oleh itu campuran darah dari rahim dengan tisu yang telah berkecai daripada lapisan endometrium serta kuman-kuman bacteria menjadikan apa yang digelar “darah kotor” atau darah haid.

Ada yang mengatakan STRESS merupakan punca kepada masalah endometriosis. Ianya sering berlaku pada wanita yang mengalami tekanan jiwa, mudah menggelabah dan di kalangan mereka yang sangat mementingkan kerjaya dan mempunyai IQ yang tinggi.

 Ada juga yang mengatakan sistem ketahanan pada wanita tersebut telah lembut dan lentur oleh itu tisu-tisu yang patut keluar dari tubuhnya kini menyerang balik tubuh badannya sendiri. Apa yang terjadi ialah apabia tisu endometrium ini melekat pada tempat-tempat tertentu, ia mulai tumbuh. Lapisan endometrium menjadi tebal akibat daripada rangsangan hormon wanita dalam pusingan haid dan apabila haid berlaku, lapisan endometrium tersebut juga akan mengeluarkan darah.

Jika keadaan begini berlaku dalam telur (ovari) lama-kelamaan darah akan berkumpul serta menyebabkan apa yang digelar ovarian cysts atau chocolate cysts kerana mengandungi darah kotor yang berbentuk seperti pasta coklat.

(1)   Penyakit ini boleh merosakkan kilang telur menyebabkan ia tidak boleh keluar benih

(2)   Ia boleh menyebabkan kerosakan pada saluran fallopian menyebabkan benih lelaki tidak boleh masuk bertemu dengan telur.

(3)   Endometriosis ini juga mengeluarkan beberapa jenis racun yang mungkin mematikan benih dan telur atau embrio.

(4)   Ia menimbulkan gangguan-gangguan hormone yang biasanya mengawal kesuburan wanita.

Endometriosis boleh menyebabkan kehamilan gugur di peringkat awal iaitu 3 bulan pertama kehamilan. Bagaimana ia menyebabkannya tidak diketahui. Tetapi ada kemungkinan endometriosis menyebabkan gangguan pada hormone wanita ataupun ia menimbulkan keadaan beracun yang boleh membunuh atau mengganggu pertumbuhan janin.

Tanda-tanda atau gangguan lain akibat penyakit endometriosis adalah :

(1)   Berbagai jenis kesakitan di bahagian perut, di bawah perut atau di bahagian pinggang

(2)   Masalah pendarahan sama ada pada waktu haid atau di luar waktu haid seperti haid yang banyak atau berpanjangan

Hamil boleh mengawal atau menghapuskan sama sekali penyakit endometriosis. Dalam lain perkataan, kehamilan merawat endometriosis daripada merebak.

Antara rawatan untuk penyakit ini adalah dengan melakukan pembedahan untuk membuang “chocolate cyst” dan bagi kes yang teruk, pembedahan buang rahim terpaksa dilakukan.

Sumber : Majalah iSihat Januari 2012

Terdapat 4 jenis supplement iaitu
B-complex, Vitamin C, Vitamin E dan GLA complex yang
berkemungkinan dapat membantu dalam merawati masalah ini. Namun harus diingat yang supplement hanyalah satu usaha dan saya tidak memberi jaminan yang anda akan SEMBUH 100% dengan pengambilan vitamin ini.

B complex bertindak sebagai anti-stress untuk menenangkan perasan wanita yang mengalami tekanan jiwa. Stress dikatakan merupakan antara punca masalah endometriosis.

 Vitamin C merupakan antioksidan untuk menghalang pertumbuhan semula abnormal sel.

 Vitamin E merupakan antioksidan yang berfungsi untuk melindungi antioksidan lain. Meningkatkan tahap imunisasi badan individu.

 GLA bertindak untuk mengawal ketidakcelaruan hormon di dalam badan wanita terutamanya berkaitan dengan masalah wanita seperti menopause, PMS simptom atau kitaran haid.

CARA ORDER:
===========
 Call/ SMS/WhatsApp/ ke0133972486

CEO www.facebook.com/vitaminsno1

Perunding Vitamin Terbaik Anda :  

EXTRA bonus nya lagi kalau anda mendaftar dengan saya, in sya allah anda akan didedahkan dengan rahsia kejayaan team kami..
JOM SERTAI Group Saya sekarang juga!!
=========================================
✆ NAK DAFTAR? Sila Sms/Whatsupp ke 0133972486 SEKARANG JUGA!!! 1 malaysia pon boleh...Orang Sabah, Sarawak, Semenanjung...semuanya ada dlm grup saya..Apa tunggu lagi....!!!


* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.*

Untuk dapatkan Vitamin anda ..Jomm....Hubungi Saya Segera :

●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●
~~~Perunding Vitamin Anda : ~~~,
♡♡Noor hayati Adam
♡♡ Shaklee Independent Distributor
♡♡ [ ID No : 948395]
♡♡ Contact No : 0133972486
♡♡ Email : vitaminsno1.gnor@gmail.com

♥♥ Postage ke Seluruh Malaysia

Jemput jalan2 ke kedai on lain kami
Blog:

http://vitaminsno1.blogspot.com


Posted via Blogaway

Tagged:

0 comments: