Tuesday 13 May 2014

Set Menyusu pertamaku
Set Menyusu Shaklee

Aku sering melihat iklan shaklee di fb dan blog.

Pada mulanya aku tidak mengambil tahu tapi.. selepas melahirkan anak ke dua aku bertekad memberi susu badan selama 6 bulan secara berterusan.

Iklan dari fb menemukan aku dengan Farizah Hamid. Aku hanya mampu membeli vitamin Alfalfa dan Vita Lea selepas bersalin aku tidak cukup wang. Aku bertekad akan membeli ESP pada bulan berikutnya. Sedih di hati tuhan sahaja yang tahu.

Zaman kanak-kanak ku juga begitu. Aku cuma minim milo dan kopi bersama ubi kayu rebus. Budak sebayaku yang berumur 3 dan 4 tahun minum susu tepung. Namun aku faham, mak dan ayah tidak punya cukup wang untuk membeli susu.

Ayah aku cuma seorang petani. Kerjanya hanya menanam padi sawah, ibu pula memncari kayu api untuk kegunaan orang kampung. Aku membesar dalam hutan bersama sebuah keluarga yang serba kekurangan.

Dengan bantuan seorang hamba Alkah swt, ada sebuah rumah orang kg yg diperbuat daripada buluh sepenuhnya menjadi tempatku berteduh. Itu pun setelah orang yang baik hati ini berpindah ke kampung sebelah selepas mempunyai rumah baru. Maka zamam kanak-ku berkembang di sebuah perkampungan kg Lagkau Ranau. Sebuah daerah dikawasan pergunungan Kundasang berhampiran dengan gunung Kinabalu. Syukur aku sekeluarga akhirnya keluar dari hutan tempat ayahku bertani.

Kemiskinan keluarga membuatkan diriku tidak ke sekolah tadika. Aku hanya bersekolah pada umur 7 tahun dan tahu membaca ketika umurku 9 tahun. Aku malu datang ke sekolah dengan kasut yang kotor dan koyak. Aku malu kerana tidak ada wang belanja ke sekolah. Kerana rasa malu ini aku sering tidak hadir kesekolah.

Aku menjadi seorang budak yang nakal.

bersambung....
ENTRI 1.

Ini antara vitamin yang saya amalkan sepanjang anak menyusu selama 1 tahun 4 bulan.

Berpantang dengan Shaklee ,
Ibu Sihat, Susu Meriah, Baby Gebu 

Kenapa kawan-kawan perlu memilih vitamim ini?

1) Selamat dan boleh diambil seawal 2 jam selepas melahirkan bayi.
2) Selamat kerana boleh dimakan oleh ibu walaupun anak sakit kuning dan jaundis
3) Selamat kerana ibu yang bersalin normal atau secara pembedahan boleh ambil suplemen Shaklee

★★Berikut adalah produk yang disyorkan kepada Ibu berpantang...

1) Bcomplex dengan Asid Folik-
♥Ia bertindak sebagai penenang dan mengelakkan stress atau meroyan di kalangan Ibu yang sedang berpantang.-
♥Ia juga dapat meningkatkan pembentukkan sel darah merah dan sangat penting untuk menukarkan makanan yang kita ambil menjadi tenaga.- 
♥Memelihara kulit dari dalam dan penting untuk kecantikkan , sesuai dengan namanya B for Beauty..

2) Vitalea / Multivitamin dengan Zat Besi-
♥ Sangat penting kerana membekalkan 23 jenis vitamin dan mineral yang diperlukan oleh tubuh, tetapi sukar diperolehi sewaktu berpantang kerana kebanyakan makanan perlu dielakkan semasa berpantang.-
♥Zat Besi sangat diperlukan oleh tubuh bagi menghasilkan sel darah merah, bagi menggantikan kehilangan darah semasa proses kelahiran- Ibu-ibu yang kekurangan vitamin ini akan kelihatan pucat, letih dan tidak bermaya.

3) Vitamin C
♥Sangat penting bagi penyembuhan luka jahitan serta membaik pulih tisu yang rosak selepas bersalin. 
♥Juga penting untuk meningkatkan sistem pertahanan badan kerana sebiji vitamin C Shaklee bersamaan 7 biji setengah buah oren.
♥ Vitamin C juga penting dalam membentuk kolagen dan penting dalam kecantikan kulit.

4) Zink
♥Sangat penting bagi membaik pulih luka jahitan dan luka dalaman. 
♥Makanan yang kaya dengan zink ialah ikan haruan.  Namun adalah agak sukar untuk mendapat dan memasak ikan haruan setiap hari, ditambah pula dengan harganya yang agak mahal.♥Pengambilan vitamin zink ini adalah tepat untuk ibu berpantang kerana zink dapat membantu mengatasi masalah "kedinginan" selepas bersalin dan pengambilan zink oleh ibu menyusu akan menjamin bayi membesar dengan optimum. 
♥Selain itu rambut ibu tidak mudah gugur dan luka bersalin akan cepat baik.

5) Energizing soy Protein-  ESP
♥Ramai yang tidak mengendahkan tentang keperluan protein dengan mengandaikan sudah memadai jika makan ikan, daging, telur serta minum air soya.
♥Tahukah anda, protein cuma bertahan pada suhu tidak lebih 36°c . Jadi bila kita goreng dan memasak tentu suhunya lebih tinggi dari suhu tersebut.
♥Ini akan mengganggu kandungan asid amino dalam protein tadi.
♥Ramai yang tidak tahu, pengambilan protein yang mencukupi dengan asid amino yang lengkap membantu dalam penghasilan kulit yang cantik, rambut yang sihat kuku yang elok serta penghasilan susu ibu dengan kadar lebih cepat dan anak akan kenyang bila menyusu dan tidak meragam.
♥Orang yang mengidap GOUT menjalani proses penyembuhan dengan ESP. Ini kerana kandungan asid amino dalam ESP Shaklee adalah lengkap dan selamat diambil

6) Alfalfa
♥Untuk pengetahuan ibu-ibu diluar sana, Alfalfa adalah merupakan raja segala tumbuhan.
♥Pengambilannya dapat melegakan sakit sendi dan belakang
♥Bertindak seperti 'kacip fatimah' kepada wanita- Melegakan sembelit bagi ibu berpantang
♥Membantu membanyakkan susu ibu.- Membuang angin dalam badan dan Memulihkan urat selepas bersalin

7) Omega Guard-
♥Boleh mengurangkan kemurungan bagi ibu yang berpantang
♥Boleh mengurangkan sakit kepala
♥Boleh mengekalkan tekanan darah normal- Mengurangkan masalah lupa pada wanita yang telah melahirkan anak.

8) Ostematrix
♥ Menguatkan tulang ibu yang baru lepas bersalin dan bayi
♥ Memperbaiki kekejangan dan kebas2
♥ Meringankan stress
♥ Sumber vitamin D dan mampu merawat penyakit rickets

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini.
Sila hubungi saya segera :
●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●

Hubungi saya, PAKAR PERUNDING PERNIAGAAN VITAMIN SHAKLEE.

Noor Hayati Adam
ID : 948395
Shaklee Coordinator
SMS/WHATSAPP: 0133972486
CEO www.facebook.com/vitaminsno1

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.*

Untuk dapatkan Vitamin anda ..Jomm....Hubungi Saya Segera :

●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●
~~~Perunding Vitamin Anda : ~~~,
♡♡Noor hayati Adam
♡♡ Shaklee Independent Distributor
♡♡ [ ID No : 948395]
♡♡ Contact No : 0133972486
♡♡ Email : vitaminsno1.gnor@gmail.com.my

♥♥ Postage ke Seluruh Malaysia

Jemput jalan2 ke kedai on lain kami
Blog:

http://vitaminsno1.blogspot.com


Kisah Si Buta Huruf dan Shaklee


Posted via Blogaway

Tagged:

0 comments: