Friday 16 May 2014

Testimoni Vitamin E
TESTIMONI VITAMIN E

ENTRI 6
SI BUTA HURUF DAN VITAMIN E

Pengalaman bengkak susu badan membuatkan aku jadi lebih kerap memberi susu kepada bayiku. Sengsara yang tidak terkata..badan rasa mahu demam. Syukur aku amalkan vitamin E dan vitamin Lecithin.

Semasa bercuti tahu 2003, aku mendapat seorang anak buah. Kakak aku berpantang di rumah ibuku. Dia demam teruk kerana masalah susu bengkak. Sehingga tidak larat menguruskan diri dan bayinya. Sedih bila melihat dia meraung menangis.

Petang itu, kak Juraina bertekad memerah susu badanya yang bengkak. Aku berdiri melihat dia memerah sambil mengalirkan air mata. Aku melihat titisan berwarna kuning keluar setiapkali perahan susu keluar. Amat perit keadaan dia. Setelah diperah berkali-kali barulah keadaan kak Juraina semakin baik.

Tahun 2009, pintu hatiku diketuk oleh seorang jejaka berketurunan Khadazan. Entahla malas juga aku memikirkan masa depan dan mempunyai hubungan hati dengan seseorang. Aku banyak belajar dari pengalamanku. Sebelum ini ada seseorang yang mahu berjumpa dengan family aku tetapi tidak kesampaian.

Berani betul buah hatinya menggunakan telefon boyfrendku dan memaklum mereka tenga berjanji temu. Hati kecilku berkata percintaan jarak jauh memang mencabar. Dia di seberang lau Labuan dan aku di Selangor. Berani dia curang dengan aku.!!

Lagi pun aku belum kahwin dengan dia. Janji manis mahu bertemu ibu, atah dan keluargaku tinggal kenangan. Aku merawat hatiku yang luka. Hidup perlu diteruskan. Stress dan tertekan bila mengadapi soal hati dan perasaan. Telan B complex dan omega gard...
he he he aku ketawa kecil. Rugi engkau tinggalkan aku.

bersambung...
ENTRI 6

Vita E & Ibu menyusu
Kebaikan vitamin E kepada ibu yang menyusukan anak.

Ibu yang menyusukan anak memerlukan Vitamin E lebih dari orang biasa, malah lebih dari ibu hamil. Kenapa ibu menyusu memerlukan vita-E:

Mengelakkan anemia pada bayi

Menurut Jan Riordan, penulis buku “Breastfeeding and Human Lactation”, vitamin E diperlukan untuk mengelakkan anemia di kalangan bayi. Laporam Kids’ Health pula menyatakan, ibu yang kekurangan pengambilan vitamin E menyebabkan bayi yang disusuikan kurang bekalan vitamin E.

Anemia bermakna kekurangan oksigen yang dibawa oleh darah akibat kekurangan sel darah merah. Ia amat bahaya kepada bayi yang sedang dalam proses membesar.

Menjaga kesihatan otot untuk menurunkan berat badan lepas bersalin

Lumrah ibu yang baru lepas bersalin ingin mendapatkan berat asal. Namun, kekurangan vitamin E mungkin boleh mengganggu kerana menurut Eileen Behan, dalam bukunya “Eat Well, Lose Weight While Breastfeeding”, ibu yang ingin turun berat badan memerlukan vitamin E untuk pembentukan otot yang sihat. Otot yang sihat dapat membakar lemak dengan lebih efektif.

Vitamin E sebagai ‘first aid’

Vitamin E harus selalu ada dalam stok ibu menyusu sebagai ‘first aid’ bila mengalami bengkak susu. Ini kerana vitamin E membantu mengurangkan bengkak dan inflamasi.

Persoalannya, apakah vitamin E yang sesuai dengan ibu menyusu?

UNTUK PENGAMBILAN VITAMIN E HARIAN

Untuk bekalan vitamin E harian ibu menyusu, GLA complex lebih sesuai kerana kandungan vitamin E-nya rendah – 15IU dalam satu kapsul.

UNTUK FIRST AID

Vita-E Complex sesuai untuk first aid sewaktu bengkak susu dan nipple luka. Pastikan ia sentiasa ada dalam stok.

Jom kita lihat apa kelebihan & fungsi utama vitamin E.

Tengah mencari Vitamin E untuk kesihatan kulit anda? Vitamin E Shaklee mempunyai kelebihan - kelebihan yang tiada pada Vitamin E lain. Vitamin E Shaklee mengandungi Grape Seed Extract yang pastinya ada banyak kebaikan dan manfaatnya kepada kulit dan tubuh anda.

Kelebihan dan Kebaikan Grape Seed Extract adalah

• Meneutralkan bahan radikal bebas yang menyerang dan merosakkan sel DNA manusia

• Bertindak sebagai bahan antioksida mudah serap yang berfungsi untuk membantu

sistem tubuh manusia

• Berupaya menurunkan kadar LDL kolestrol

• Membantu meningkatkan kekuatan dan keanjalan salur darah

• Pemangkin kepada peningkatan tahap sistem imunisasi tubuh serta daya tahan

terhadap serangan penyakit

• Menyumbang bahan kolagen untuk kulit dan awet muda

• Menghalang pembengkakan dan keradangan

• Melancarkan perjalanan darah

• Mengurangkan gangguan ketahanan sistem tubuh untuk wanita yang hampir monopous

• Membantu memulihkan kesihatan sel dan tisu badan

• Mencantikkan kulit dengan menggalakkan pembaikan dan pembentukkan tisu

• Amat sesuai untuk ibu-ibu mengandung dan perkembangan janin di dalam kandungan

• Bertindak sebagai bahan anti bakteria, anti virus, anti kanser dan pelindung kepada alahan.

• Berfungsi sebagai penghalang oksidasi awal lipid, kerapuhan dan kekerasan dinding kapilari darah.

CARA ORDER:
===========
 Call/ SMS/WhatsApp/ ke0133972486

Perunding Vitamin Terbaik Anda :  

EXTRA bonus nya lagi kalau anda mendaftar dengan saya, in sya allah anda akan didedahkan dengan rahsia kejayaan team kami..
JOM SERTAI Group Saya sekarang juga!!
=========================================
✆ NAK DAFTAR? Sila Sms/Whatsupp ke 0133972486 SEKARANG JUGA!!! 1 malaysia pon boleh...Orang Sabah, Sarawak, Semenanjung...semuanya ada dlm grup saya..Apa tunggu lagi....!!!


* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.*

Untuk dapatkan Vitamin anda ..Jomm....Hubungi Saya Segera :

●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●
~~~Perunding Vitamin Anda : ~~~,
♡♡Noor hayati Adam
♡♡ Shaklee Independent Distributor
♡♡ [ ID No : 948395]
♡♡ Contact No : 0133972486
♡♡ Email : bba8274.gnor@gmail.com

♥♥ Postage ke Seluruh Malaysia

Jemput jalan2 ke kedai on lain kami
Blog:

http://vitaminsno1.blogspot.com


SI BUTA HURUF DAN VITAMIN E


Posted via Blogaway

Tagged:

0 comments: