Wednesday 14 May 2014

Ibu Menyusu pun boleh mkn ni
ESP yang hot!! Love U
Boleh Menghancurkan najis.. betul2 hebat!!

SI BUTA HURUF MAHU KURUS.
ENTRI 4

Satu bonus buat aku tau.. makan vitamin untuk banyakan susu badan sahaja. Tapi yang menariknya aku dapat berat badan masa bujang tau... memang hebat sangat-sangat. Suami pun gembira juga almaklum.. badan aku ni cepat naik. Makan banyak masa hari raya mesti berat badan naik. Sampai suami naik risau.

Dalam masa yang sama Si Buta Huruf juga mahu kuruskan badan kerana akan menghadiri temuduga kemasukan ke Maktab Perguruan. Walaupun keputusan SPM cukup makan tapi layak la memohon maktab. Tahun 2003, Maktab Perguruan Sandakan menjadi saksi aku akan belajar lagi dan lagi. Baru aku sedar belajar ni sepanjang hidup. Setiap yang berlaku dalam hidup aku juga merupakan satu pelajaran yang amat berguna.

Syukur pada Allah swt, aku dapat elaun maktab RM600. Dengan elaun ini aku berusaha berjimat setiap bulan. Kadang-kadang aku akan makan maggi bersama nasi putih sahaja. Maggi pula aku patahkan dua dan memakan separuh sahaja bersama separuh nasi. Separuh lagi aku simpan untuk makan malam aku. Air masak aku minum banyak agar tenaga cukup untuk belajar.

Adik aku pula ramai... semuanya bersekolah. Seorang tingkatan 5, seorang tingkatan 3, seorang tingkatan 2 , dan yang bongsu tingkatan 1. Aku sanggup berlapar asal sahaja semua adikku tidak berhenti sekolah.

Setiap bulan aku akan beri RM30 kepada setiap adikku untuk buat belanja sekolah. Elaun yang lebih aku simpan untuk diberi kepada ayah. Boleh lah ayah membeli beras dan ikan setiap bulan.

Apa bila cuti sekolah aku membawa semua adik-ku untuk bekerja sambilan. Syukur mereka semua adik yang baik dan mendengar kata. Gaji kami boleh membeli buku rujukan dan kasut sekolah.

Tiga orang abangku tidak menghabiskan persekolahan dan begitu juga dengan dua orang kakaku. Aku sedar hidup miskin memang mencabar.. aku antara keluarga yang paling susah di kampung. Sebab itu ada antara penduduk kampung yang suka menghina ibu aku.

Aku sedih bila ibu aku digelar pencuri, digelar ada penyakit gila babi dan difitnah bermain cinta degan imam surau di kampungku.
Emosi aku terganggu. Aku benci melihat ibu dan aku malu berborak dengan orang kampung. Mungkin juga sikap ibu aku yang garang dan tegas kerana mahu aku mendengar katanya.

Berbeza dengan sikap ayahku yang tenang, sabar dan pendiam. Aku agak rapat dengan ayah. Dialah sumber ilhamku bila sedih dan mahu menangis. Boleh dikatakan aku ni anak ayah. Walaupun ayah pendiam dia banyak bercerita tentang semua tanah kepunyaan ayah. Aku juga antara seorang  yang menjadi saksi adik ayah iaitu Pak Cik Bidin menjual tanah mereka kepada Haji Yakub. Aku berumur 10 tahun. Semua yang berlaku jelas di depan mataku. Isteri Haji Yakub aeorang yang baik tetapi orang kampung tidak tahan dengan mulutnya yang suka mengata orang.

Keluarga aku selalu dihina, ada saja yang tak kena di matanya. Apabila ibu dan aku menghadiri majlis kenduri, ibu akan dikata. Isteri Haji Yakub akan kata,
makan tak ingat dunia, bila ibu makan bertambah pun akan dikata. Sungguh, aku berdendam dengan mereka sampai dendam 7 keturunan. Aku berjanji pada diri sendiri

bersambung..
ENTRI 4

Sehingga sekarang saya makan vitamin kurus ibu menyusu. Paling best sekali minum ESP..
Perut saya sentiasa kenyang.

Alfalfa best..umpama kacip fatimah. Memang merapatkan dan buat en. Abg saya tersenyum lebar.

Omega gard pula membakar lemak tepu dalam badan saya. Sembelit teruk juga dh hilang selepas mengambil ostematrix.

Jom kita amalkan vitamin  kurus untuk ibu menyusu.

VITAMIN KURUS IBU MENYUSU

Fungsi vitamin-vitamin didalam Set Kurus Shaklee untuk ibu menyusu.

   Lecithin Shaklee - Pengemulsi Lemak.Bererti Lecithin Shaklee bertindak mencairkan lemak.Biasanya kita disarankan mengambil 3biji Lecithin Shaklee selepas makan.Fungsinya supaya lemak-lemak dan minyak-minyak yang kita telan tu tak diserap didalam badan.

   Alfalfa Shaklee - Ramai yang dah sedia maklum,Alfalfa shaklee memang sangat membantu memperbanyakkan susu ibu.Alfalfa Shaklee juga bertindak membuang segala toksin-toksin dalam badan sekaligus menyelesaikan masalah sembelit.

   OmegaGuard Shaklee - OmegaGuard membantu mengawal nafsu makan dan membakar lemak lebih pantas.Makan OmegaGuard diwaktu malam fungsinya agar lemak dapat dibakar semasa kita sedang tidur.Bakar Lemak semasa tidur?Menarikkan?Akan Naza kupas topik ni pada entri akan datang.Selain menjaga kesihatan jantung,OmegaGuard Shaklee yang mempunyai DHA dapat meningkatkan perkembangan minda bayi anda.Jadi tidak hairanlah jika ibu-ibu yang mengambil OmegaGuard Shaklee mempunyai anak-anak yang genius.Bayi mendapat kebaikkan OmegaGuard Shaklee melalui susu ibu.

   ESP Shaklee - ESP Shaklee adalah supplement Popular yang diambil.Sebabnya ESP Shaklee sangat membantu memaksimakan tahap kesihatan yang baik.Nak kurus?ESP Shaklee bagi kita rasa kenyang.Nak Kulit Cantik?ESP Shaklee mengebukan,menganjalkan kulit seperti kita makan kolagen.Menyusu?ESP Shaklee membantu ibu menjana susu yang berkualiti sambil memekatkan susu ibu.

   Ostematrix Shaklee - Ostematrix Shaklee ini adalah kalsium.Ibu menyusu memang memerlukan sumber kalsium yang lebih.Ostematrix juga membantu mengelakkan masalah sembelit.


CARA ORDER:
===========
 Call/ SMS/WhatsApp/ ke0133972486

Perunding Vitamin Terbaik Anda :  

EXTRA bonus nya lagi kalau anda mendaftar dengan saya, in sya allah anda akan didedahkan dengan rahsia kejayaan team kami..
JOM SERTAI Group Saya sekarang juga!!
=========================================
✆ NAK DAFTAR? Sila Sms/Whatsupp ke 0133972486 SEKARANG JUGA!!! 1 malaysia pon boleh...Orang Sabah, Sarawak, Semenanjung...semuanya ada dlm grup saya..Apa tunggu lagi....!!!


* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.*

Untuk dapatkan Vitamin anda ..Jomm....Hubungi Saya Segera :

●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●
~~~Perunding Vitamin Anda : ~~~,
♡♡Noor hayati Adam
♡♡ Shaklee Independent Distributor
♡♡ [ ID No : 948395]
♡♡ Contact No : 0133972486
♡♡ Email : vitaminsno1.gnor@gmail.com.my

♥♥ Postage ke Seluruh Malaysia

Jemput jalan2 ke kedai on lain kami
Blog:

http://vitaminsno1.blogspot.com


SI BUTA HURUF MAHU KURUS


Posted via Blogaway

Tagged:

0 comments: