Saturday 17 May 2014

Merical Touch Master
Bersama Master Nadia & Master Nor Wina
Bantuan dari Master secara of line & on line
Bekas vit shaklee yang hebat & selamat!

MAKIN LAMA MAMPUS (MLM)

Aku terfikirkan makna MLM seperti ini satu ketika dulu. Kenapa? Kerana aku kurang ilmu, kurang iman dan tidak ghairah untuk berusaha. Tiada ada satu pun MLM yang aku sertai membuahkan hasil malah hutang aku semakin bertambah.

Hakikatnya semua MLM bagus tapi yang penting kita FOKUS dan berusaha sehabis baik. Adakah sekadar makan gaji sahaja RM anda cukup dan berlebihan sehinga gaji bulan yang seterusnya? Bohong jika ada yg kata berlebih.. jika gaji anda lebih,..
Banyak mana yg anda dah beri kepada anak yatim?
Banyak mana dah anda berzakat? Banyak manda anda beri kepada ibubapa?
Banyak mana yang anda simpan untuk pendidikan anak-anak?

Sebab inilah aku tidak menyesal memilih SHAKLEE. Berikut merupakan alasan aku :

PERBEZAAN ANTARA SHAKLEE dan MLM lain...

1)     Shaklee BUKAN seperti kebanyakan MLM di luar sana yang menekankan head hunting...yang kami tekankan ialah KEEP SHARING THE MONEY WILL COME...

2) Shaklee memberikan PENDAPATAN yang adil kepada distributor bergantung kepada usahanya...bukan seperti MLM lain yang downline menjadikan Upline kaya...dalam SHAKLEE, sekiranya Downline usaha lebih, dia bolehdapat  lebih daripada Upline

3) Shaklee tidak memerlukan untuk anda membuat PINJAMAN DARIPADA BANK untuk modal membeli stok...hanya bermodalkan RM65 sebagai ahli baru, manakala stok yang dibeli bergantung kepada distributor ADA PERMINTAAN ADA PENAWARAN maksudnya ada barangan yang diorder oleh pelanggan barulah distributor membuat pembelian...

4) Produl Shaklee memang BAGUS...terbukti secara klinikal melalui beribu kali ujian yang dilakukan terhadap setiap produknya...dan kajian terhadap shaklee telah dimasukkan ke dalam Jurnal Perubatan yang digunakan oleh doktor dan orang awam..,

5) ramai orang yang suka kerana produknya selamat, berkesan dan semula jadi...kerana produk-produknya dicuba ke atas manusia dan bukannya ke atas tikus

6) malahan sijil HALAL diPERAKUI OLEH BADAN TERTENTU YANG DIBENARKAN OLEH JAKIM

7)    SHAKLEE mendapat kelulusan Kementerian Kesihatan

8)   BONUS yang diberi oleh SHAKLEE sentiasa akan masuk dalam akaun bank pada setiap pertengahan bulan dan jumlahnya akan meningkat dengan syarat mereka rajin berusaha

9)    Distributor Shaklee tidak menggunakan gambar kereta mewah atau rumah besar sebagai bukti pendapatan yang mereka terima dalam shaklee...kami sentiasa diajar untuk menjadi seorang down to earth...

10)   kami tidak menjual  harapan palsu...

11)   mesyuarat atau taklimat SHAKLEE tidak pernah dibuat pada waktu malam kerana di kalngan kami terdiri daripada golongan ibu...agak sukar untuk golongan ibu untuk keluar pada waktu malam

12)   kami fokus kepada pelanggan ONLINE DAN OFFLINE...perbincangan dengan UPLINE hanya di hujung jari...jimat masa, wang dan tenaga

13)   GROUP JUTAWAN SHAKLEE saling mengambil berat antara satu sama lain...saling berkongsi...downlne baru tidak dibiarkan seorang diri

14)    Menekankan amalan kerohanian berupa solat dhuha, zikir Ya Wahhab, selawat, ayat seribu dinar dan sebagainya...dalam meningkatan jualan kerana hati kita semua Allah yang pegang.

Kenapa aku memilih MLM Shaklee?
Multi-Level Marketing (MLM)
♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤

Tidak dinafikan, begitu berlambak suplemen di pasaran. Ada yang dijual di shopping complex, di farmasi, di booth-booth kecil dan sebagainya. Tidak kurang juga ada yang dijual secara jualan langsung. Shaklee merupakan peneraju kepada jualan langsung iaitu Multi-Level Marketing (MLM). Pernah dengar mengenai MLM bukan?

♡Sejak akhir-akhir ini, konsep MLM semakin mendapat perhatian oleh peniaga di Malaysia. Banyak kes MLM yang bersifat ‘menjerat’ berlaku di sana sini, ada yang berjaya diberkas, ada yang tiba-tiba senyap. Kenapa perkara sebegini berlaku? Tentulah kerana pihak yang tidak bertanggungjawab sanggup memanipulasi konsep MLM demi keuntungan sendiri. Memang menakutkan! Oleh itu, penting untuk kita mengenalpasti MLM yang bagaimana boleh membantu kita berjaya dan bukannya mengheret kita ke lembah kepapaan.

♡Jika anda berminat untuk menceburi bisnes MLM atau tiba-tiba ‘ditangkap’ oleh peniaga MLM, silalah buat kajian terlebih dahulu sebelum membuat keputusan. Antara perkara asas yang perlu anda selidiki ialah:

♡Apa produk yang dijual? Kaji produk tersebut. Love the products!! Kalau anda tak sukakan produk itu, bagaimana anda mahu menjual? Kalau takde produk, jangan fikir lama-lama, immediately say bye-bye.

♡Kaji latar belakang syarikat. Berdaftar atau tidak? Sudah berapa lama dalam pasaran? Kalau baru berumur setahun dua, anda boleh meraguinya kerana syarikat sebegini bila-bila masa saja boleh gulung tikar, anda juga yang terkapai-kapai keseorangan.

♡Berapa modal yang diperlukan? Pastikan anda mampu dan tidak perlu berhutang!!

♡Ketahui bagaimana strategi bisnes? Adakah bimbingan berterusan disediakan? Kalau tidak, anda harus menanggung risiko yang lebih tinggi untuk berdiri sendiri. Adakah kita diwajibkan mencari downline untuk membolehkan kita berniaga? Kalau ya, itu juga suatu perkara yang perlu anda ragui. Secara logiknya, produk sepatutnya masih boleh dijual tanpa downline, kan?

♡Apakah elemen paling penting untuk berjaya dalam MLM? Niat dan motivasi!! Pada saya, dua elemen ini sudah memadai.

♡Dalam Islam, NIAT adalah segala-galanya! Tanpa niat, anda tiada arah tuju. Niat umpama kompas! Untuk berjaya, berniatlah untuk yang baik-baik saja, Allah akan bantu.

♡Bagaimana pula dengan MOTIVASI? Semangat yang kental boleh diperolehi daripada keluarga dan kawan-kawan yang positif, daripada bahan-bahan bacaan yang berkualiti dan daripada senior-senior di kalangan kumpulan MLM anda. Like I said, kursus dan bimbingan berterusan itu penting bagi memperbaharui semangat kendiri dan mendapatkan maklumat lanjut berkenaan produk baru. Kalau anda dibiarkan sendirian, itu adalah petanda kumpulan MLM anda tidak sehebat mana.

♡Secara jujurnya, selain Shaklee, saya juga merupakan ahli kepada beberapa produk MLM lain. Saya pernah menghadiri kursus-kursus yang mereka anjurkan dan begitu berani saya katakan, kualiti bimbingan mereka tidak sehebat kumpulan Shaklee saya! Kalau setakat tayang kereta besar, rumah besar, melancong luar negara, saya tak heran ok! Kerana saya dah tau MLM sememangnya menjanjikan kekayaan materialistik jika dibuat dengan gigih. Berbeza dengan kumpulan Shaklee saya, selain materialistik, mereka juga SANGAT menekankan aspek kerohanian. Bagaimana nak mendapat rezki yang berkat? Kalau dah dapat bonus, keluarkan zakat terlebih dahulu, bersedekah amal jari’ah! Kerana itu lah yang akan membantu kita di alam yang kekal, bukan kereta besar, bukan rumah besar dan bukan tiket-tiket pelancongan!

♡Hebat bukan? Sebab itu, saya tiada alasan untuk menolak Shaklee. Saya tiada alasan untuk tidak kekal memilih Shaklee. Shaklee pilihan saya dan sepatutnya pilihan anda juga. Hubungi saya untuk konsultansi lanjut.

CARA ORDER:
===========
 Call/ SMS/WhatsApp/ ke0133972486

Perunding Vitamin Terbaik Anda :  

EXTRA bonus nya lagi kalau anda mendaftar dengan saya, in sya allah anda akan didedahkan dengan rahsia kejayaan team kami..
JOM SERTAI Group Saya sekarang juga!!
=========================================
✆ NAK DAFTAR? Sila Sms/Whatsupp ke 0133972486 SEKARANG JUGA!!! 1 malaysia pon boleh...Orang Sabah, Sarawak, Semenanjung...semuanya ada dlm grup saya..Apa tunggu lagi....!!!


* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.*

Untuk dapatkan Vitamin anda ..Jomm....Hubungi Saya Segera :

●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●
~~~Perunding Vitamin Anda : ~~~,
♡♡Noor hayati Adam
♡♡ Shaklee Independent Distributor
♡♡ [ ID No : 948395]
♡♡ Contact No : 0133972486
♡♡ Email : bba8274.gnor@gmail.com

♥♥ Postage ke Seluruh Malaysia

Jemput jalan2 ke kedai on lain kami
Blog:

http://vitaminsno1.blogspot.com

MAKIN LAMA MAMPUS (MLM)


Posted via Blogaway

Tagged:

0 comments: